Dienstag, 25. September 2012

1st Make-up Tutorial: Maya's Usual Make-up

Hey gals!
Finally it's about time to present you my make-up tutorial I was asked for a lot of times until now!
And that makes me so happpyyy. Yeah!

Sorry for the delay, but here weg go!

At first, I made a  all in one step-by-step picture for those who want short facts and instructions!
Here it is:


Just click to enlarge (or safe) it. 


Now I'm gonna show you what make-up I use!
For my face: 


1: Manhatten 2in1 Make-up & Powder No.15 'Porcelain' 
2: Face lotion '20+' by Aok 
3: Manhatten Powder Mat Make-up No.80 'Sand' 
4: essence coverstick  No.01 'Mat Sand'
5: Nivea blush 'Stay Real' 
6: MNY by Maybelline blush No.201 (not used here.)
7: Catrice blush No.050 Apricot Smoothie
8. Dolly Wink eyebrow pencil "Honey Brown" 
9. essence lip gloss nude 'Rebels' 


And my eyes: 


1: essence eye shadow No.01 'chill out' 
2: catrice eye shadow 'Made to stay' No.020 'Lord of the blings' 
3: ebay eyeshadow palette owned by Aiji. lol 
4: essence liquid eyeliner waterproof in black 
5: Maybelline mascara Volum' Express 'cat eyes' 
6: essence eye shadow brush 
7: essence Kajal pencil black 
8: Diamond Lash 'Glamorous eyes' top lashes 
9: Diamond Lash 'Princess Eye' bottom lashes 
10: LashGrip eyelash glue 
11: Circle lense (various) 


At first I use the face fluid, liquid make-up and powder.
Of course. 


Excuse my scary, make-upless face. lol 


Then, draw on 'dem eyebrows! Yeha. 




Use blush onto the cheekbones if you have a rather round face like me.
(Using it below the cheekbones it will make your face even chubbier.) 

Herpderp. 


Now just follow the same steps as in the first picture. 

White eyeshadow onto the whole upper lid and below the inner corner of your eye. 


Like disss. 



(Oh, my derpy face..) 
Highlight your nose bridge and between your eyebrows with the same eyeshadow.
(Concealer doesn't work for me here.) 


Apply gold eyeshadow onto your lower eyelid. 


Here you can see, which lightbrown/gold I'm using next! 


Apply it to the outer corner of your eyes and blend it in. 


Next is a darker brown! 


Apply it to the inner-outer corner (lol) and under your eyes. 
Like this. 


Draw a slightly heavy line with liquid eyeliner. 


Thicker in the middle.


Extend it at the outer and inner corner.


Also draw a thinner line at the inner corner. 


Next is applying mascara! 


Now: Apply top and bottom lashes! 



Close to your own lashes!
I don't use tweezers or anything, just my fingers.


Leave a space with the bottom lashes at the outer corner. 
Bottom and top lashes touch slightly at the end. 


Top everything with putting in circle lenses!
(I usually put them in first, it's the safest way.
But I needed to see every little detail here, so I did it at the end this time.) 




...and now, after adding lipgloss,  you're finished!
Heehaw.

(Sorry I was too lazy to put in my hair. lol)






Giant noooseee. 


My eyebrows always do these weird wrinkles. lol




I hope you liked it!! ♥♥♥
At the moment I'm trying a different make. When I think I'm good enough at it, I'll maybe be doing another tutorial, hehe. 








Kommentare:

  1. Perfect <3 Thank you so much for this tutorial ^^

    AntwortenLöschen
  2. Wie unglaublich niedlich das letzte Bild aussieht *O*
    (wobei deine Bilder ja immer hübsch sind ^^ ) aber das finde ich echt toll ♥
    Tolles Tutorial ich hoffe ich kann das mal ähnlich hinbekommen ^^
    Sag mal wegen dem Wimpernkleber, kaufst du den online ?

    Liebe Grüße ~♥

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. danke danke^o^ ♥

      Jaaah ich hab genau nach dem gesucht und gefunden auf ebay~
      Hatte den nämlich schon in nem Travestie-Laden geschenkt bekommen XD

      Löschen
  3. Sehr schön! *-*
    Das erste Bild ist sooo süß x3 und das letzte! ^^

    Und ich mag mich hier nochmal für deinen Kommentar bei mir bedanken, weil mir die Info zur Bochumer Uni waaaahnsinnig hilft *w* Ich strahle schon den ganzen Tag über deswegen xDD
    Ich hatte vor zwei Jahren nach ähnlichen Studiengängen gesucht, wurde aber nur in Bremen fündig ^-^ Das ausgerechnet in diesem Jahre noch eine Uni in der Nähe damit beginnt, war unerwartet ^o^

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Bitte bitte. xD
      Ich bin aber an der Düsseldorfer Uni. ;'D
      Und jaah, Duisburg-Essen hatte das bis 2005 (oder so) als Bachelor angeboten, dann nur noch als Master, aber jetzt auch wieder als Bachelor! ;3
      Ich wollte auch erst in diese Richtung gehen, hab mich dann aber eher für das Kultur/Sozialwissenschaftliche entschieden. xD

      Löschen
  4. Das sieht wirklich gut aus, vor allem die Form des Eyeliner am inneren Augenwinkel find ich super schön *o* Aber du hast eben auch eine sehr schöne Augen + Augenbrauenform ^^ Bei mir haut fast kein Tutorial das ich nachzuschminken versuche 1:1 hin weil ich doofe Augenlider hab ;___;
    Das letzte Foto find ich besonders süß! ^^ Und die Wimpern... woaaah die Wimpern! *__* Hätte auch gerne solche Fake-Lashes, haha :D

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Ooh danke ^o^
      Wenn es daran liegt, dass deine Augenlider zu..schlupfrig (lol) sind, dann versuch doch mal Eyelid-Tape. :3 Da klebt man sich dann quasi ein ausgeprägteres Augenlid. xD
      Ansonsten.. einfach üben o,.o Geht eigentlich bei jedem Auge irgendwann!

      Für diese Fakelashes empfehle ich wärmstens: ichibankao.com :33 Hab ich meine auch her. (Wenn nicht direkt in Japan gekauft.)

      Löschen
  5. The last photo is so gorgeous! ♥
    And also the tutorial was really nice. I was already amazed when I could watch you doing your make up in July. :)

    AntwortenLöschen
  6. Ich find ja dein Make up so super tollig QwQ
    Bis auf eine kleine Sache vielleicht...Kann es sein dass der Weiße Lidschatten nicht Matt ist? Weil es kommt von den Fotos ziemlich so rüber und ich persönlich finde halt dass diese art von weißem Lidschatten das Gesicht teils aussehen lässt wie ne Diskokugel weils so glitzert O: Aber der Rest gefällt mir sehr gut vorallem die Farbenwahl :3

    AntwortenLöschen